Upravit stránku

Popis poštovních protokolů

POP3 - Protokol POP3 je vhodný pro uživatele, kteří pracují se svou poštou na jednom počítači. Pošta je při tomto protokolu stažena na lokální disk vašeho počítače a přímo s ní i pracujete. Při odpojení počítače od internetového připojení máte všechny stažené e-maily stále k dispozici. Nevýhodou je fakt, že zprávy budou po stažení odstraněny ze serveru a není možné připojení více poštovních klientů na jednu schránku. Většina poštovních klientů však nabízí možnost zanechání zprávy na serveru i po jejím stažení, případně odstranění zprávy ze serveru až po jejím smazání z poštovního klienta, nebo odstranění zprávy ze serveru po určité době od přečtení. V takovém případě je možné schránku vybírat pomocí více poštovních klientů. Nastavení je však vázané k možnostem poštovního klienta.

IMAP - Protokol IMAP je vhodný pro uživatele, kteří pracují se svou poštou na více počítačích. E-maily jsou uloženy na serveru a je k nim možno přistupovat odkudkoliv. Je to proto, že IMAP stahuje pouze hlavičky e-mailů na rozdíl od POP3, kde se stahují celé zprávy. IMAP umožňuje připojení několika uživatelů zároveň na jednu schránku a umožňuje vidět změny mezi těmito uživateli. Při výpadku internetového připojení nemáte e-maily dostupné, pokud ovšem nevyužíváte režim offline, který umožnují nastavit někteří poštovní klienti.

Nastavení SMTP a POP3/IMAP serverů

Server příchozí pošty POP3 a IMAP se nastavuje ve formátu: mail.ebrana.cz
Server odchozí pošty SMTP se nastavuje ve stejném formátu: mail.ebrana.cz 
Port pro příchozí poštu s nastavením POP3 je 110, s nastavením IMAP je 143.
Port pro odchozí poštu s nastavením SMTP je 587.

Toto nastavení není vždy pevně dané, někteří z vás používáte pro odchozí poštu úplně jiný server, například ten, který vám byl přidělen vaším poskytovatelem internetu.

Časté dotazy

  • Maximální počet odeslaných e-mailů za hodinu

    Tento počet je stanoven na 50 unikatních e-mailů během jedné hodiny. Po překročení této hodnoty je e-mailová schránka zablokována pro podezření z napadení spamovacím robotem.

    Limity pro hromadné rozesílání e-mailů (1 e-mail na více příjemců):
    100 e-mailů / 5 min
    150 e-mailů / 15 min
    250 e-mailů / 60 min

  • Zpráva nelze odeslat/doručit

    Existují čtyři hlavní důvody, proč nelze doručit zprávu do schránky:

    • Schránka příjemce je plná

    Zkontrolujte zaplnění schránky. Přihlaste se na adrese mail.ebrana.cz do vašeho e-mailového účtu a v levém dolním rohu vidíte indikátor zaplnění schránky. Řešením této situaci je odmazání zpráv, případně navýšení kapacity schránky. Pro navýšení schránky kontaktujte Technickou podporu.

    Pozor! Kontrolu vždy provádějte přes webový prohlížeč. Pokud používáte poštovního klienta a smažete zprávy pouze v něm, nemusí dojít k jejich odstranění i na serveru (záleží na nastavení poštovního klienta) a vaší situaci tímto nevyřešíte.

    • Schránka je na blacklistu

    Tato situace se nejčastěji projevuje tak, že e-maily fungují jen v rámci mailserveru (domény) a vrací se zpráva obsahující výraz blacklist, případně barracuda. V takovém případě je nutné přejít na adresu www.ping.eu, kde zjistíte potřebnou IP adresu, přes kterou přistupujete k internetu. Může to být přímo adresa našich serverů nebo adresa poskytovatele internetového připojení.

    Následně je třeba přejít na adresu www.mxtoolbox.com, zde zvolte položku BlackList a zadejte získaný údaj do pole Server IP. Následně klikněte na tlačítko Blacklists Check. Po chvilce se objeví seznam Blacklistů. Pokud je u všech status OK, tak je adresa čistá a řešení této situace bude jinde. Pokud je u jednoho či více status LISTED, je adresa na seznamu a je nutné tuto adresu očistit.

    Očištění adresy má na starosti váš firemní technik, správce sítě či poskytovatel internetového připojení.

    V případě této situace doporučujeme využívat webové rozhraní RoundCube na mail.ebrana.cz dokud se situace nevyřeší.

    • Odesílaná zpráva překročila svou maximální velikost

    Maximální velikost přílohy e-mailu je omezena. Pokud odesíláte příliš velikou přílohu, nebude zpráva doručena. Z webového rozhraní je možné aktuálně odeslat přílohu o velikosti 50 MB. Nicméně se tato hodnota liší podle způsobu odesílání zpráv (poštovní klienti, jiní poskytovatelé).

    • Je nastavené špatné směrování

    Pokud máte vše nastaveno správně a přesto se vám odesílání nebo přijímání e-mailů nedaří, je zde
    možnost, že příčina bude na vašem lokálním počítači, kde je v paměti uloženo staré směrování. Pokračujte tedy podle následujícího návodu.

    1. V nabídce Start spusťte příkazový řádek zadáním do vyhledávání „cmd“ a otevřením programu cmd.exe.

    2. Otevře se černé okno, ve kterém napište „ping mail.vasedomena.cz“ a stiskněte klávesu enter. Vypíše se několik řádků, z nichž je důležitý ten první, ze kterého zjistíte IP adresu. IP adresa by měla být 109.205.76.31 nebo 109.205.76.21.

    3. Pokud je IP adresa 109.205.76.31 nebo 109.205.76.21, je nastavení DNS v pořádku a stačí jen vymazat cache paměť prohlížeče, případně vymazat cookies. Návod na promazání cache a cookies prohlížeče.

    4. Pokud je IP adresa jiná než 109.205.76.31 nebo 109.205.76. 21, tak je nutné zkontrolovat vaše vnitrofiremní nastavení DNS, jestli není tento záznam uložený v centrálním prvku sítě nebo nastavený v host (s tímto se případně obraťte na svého správce sítě).

  • E-maily chodí v pořádku, ale nedaří se odesílání

    Zobrazuje se hláška "NELZE SE PŘIPOJIT K SMTP SERVERU".

    V tomto případě je nějakým způsobem blokován SMTP server (server pro odesílání pošty).

    Je třeba zkontrolovat, zda máme v Outlooku vyplněnou správnou adresu SMTP serveru ve tvaru mail.ebrana.cz

    Poměrně často poskytovatel internetu nepovoluje používat cizí SMTP servery. V tomto případě je třeba jako server odchozí pošty uvést SMTP server poskytovatele internetu. Informaci o adrese SMTP serveru zjistíme buď na webu poskytovatele, případně u jeho telefonické podpory.

    Další příčinou může být blokování portu 587 na konkrétním počítači. Port 587 je využíván pro odesílání pošty. Blokování tohoto portu může způsobovat antivirový program čí firewall a je nutné nastavení těchto programů upravit. Nejčastěji port 587 blokuje antivirový program NOD 32 nebo AVG.

Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti